Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/648
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorKaranfil, Yüksel Gökçen-
dc.contributor.authorErçifci, Aytunç-
dc.date.accessioned2023-06-16T12:38:50Z-
dc.date.available2023-06-16T12:38:50Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=hcgrYffRbz0Z44UJEuLtwe9ViB680dgq3dKDZc5_RBq0LIJTNCkqj3qkKTcEg48K-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/648-
dc.description.abstractBu çalışma, popüler televizyon dizilerinde resmi ideolojinin ve milliyetçiliğin yeniden üretilmesini ele almaktadır. Tez boyunca temel olarak son dönemde Türkiye'de yaşanan resmi ideolojideki değişim, yeni ulus inşası ve gelenek icadı göz önünde bulundurularak milliyetçiliğin popüler kültür ürünleri ile işlenişi incelenmiştir. Devletin resmi ideolojisindeki yaşanan değişim ile birlikte medyada yeni sahiplik yapıları ve içeriksel dönüşüm olduğu gözlemlenerek resmi ideolojinin ve milliyetçiliğin yeniden üretilmesi açısından son dönem televizyon dizilerinden İsimsizler (Kanal D), Söz (Star TV) ve Savaşçı (Fox TV) dizileri analiz edilmiştir. Yayınlanma tarihleri Mart – Nisan 2017 olan bu üç televizyon dizisinin incelenmesinde, niteliksel araştırma yöntemleri ve tematik analiz yönteminden faydalanılmıştır. Bu üç dizi içerikleri bakımından 'yeni' ideolojinin yansıması olduklarından gündelik yaşamın ve popüler kültürün parçası olan televizyon dizileri üzerinden milliyetçilik, yeni ulus inşası ve ideolojinin yeniden üretilmesi konuları, Türkiye özelinde ele alınmıştır.en_US
dc.description.abstractThis thesis investigates the reproduction of the official statist ideology of Turkey and the theme of nationalism on TV series broadcast in Turkey. Throughout the thesis, the treatment of nationalism within popular culture products are examined with regards to the transformation of the official ideology in Turkey, new nation building processes, and the concept of the invention of tradition. The three TV series that are analyzed are, İsimsizler (Kanal D), Söz (Star TV) and Savaşçı (Fox TV), and they have started broadcasting in March – April 2017. In order to achieve an in-depth analysis of these three TV series and to be able to better understand the symbolic and discursive meanings within these products of popular culture, qualitative research methods and thematic analysis are used. These TV series are discussed with regards to the dispersing of nationalism in daily life via popular culture, new nation building and reproduction of ideology specific to Turkey. The thesis concludes by arguing that despite their innocent appearance, as products of popular culture, TV series function effectively in voicing and reproducing ideologies through latent and manifest messages.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectRadyo-Televizyonen_US
dc.subjectRadio and Televisionen_US
dc.subjectİletişim Bilimlerien_US
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.subjectDizi filmen_US
dc.subjectSerial filmen_US
dc.subjectKimliken_US
dc.subjectIdentityen_US
dc.subjectKimlik sorunuen_US
dc.subjectIdentity problemen_US
dc.subjectMilli kimliken_US
dc.subjectNational identityen_US
dc.subjectMilliyetçiliken_US
dc.subjectNationalismen_US
dc.subjectPopüler kültüren_US
dc.subjectPopular cultureen_US
dc.subjectTelevizyon dizilerien_US
dc.subjectTelevision serialsen_US
dc.subjectİdeolojien_US
dc.subjectIdeologyen_US
dc.titleThe question of national identity in Turkey: Reflections on TV series as popular cultural productsen_US
dc.title.alternativeTürkiye'de ulusal kimlik sorunu: Popüler kültür ürünleri olarak televizyon dizilerien_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentİEÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Medya Ve İletişim Çalışmaları Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage119en_US
dc.institutionauthorErçifci, Aytunç-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid519265en_US
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1en-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept04.03. Public Relations and Advertising-
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
3976-519265.pdf2.9 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

106
checked on Nov 18, 2024

Download(s)

68
checked on Nov 18, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.