Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/651
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorErdoğan, Nezih-
dc.contributor.authorBalaban, Betül-
dc.date.accessioned2023-06-16T12:38:51Z-
dc.date.available2023-06-16T12:38:51Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=vVNzTGHHhjH-u3WMToxQ-iu5iUnbCQSsnxVmTqanEb0bEiiWH_JTRp5XVjalw6Dw-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/651-
dc.description.abstractBu çalışmanın ana amacı, İkinci Dünya Savaşı sonrası İtalyan sinemasında komedi filmlerinin, Yeni Gerçekçiliğin sosyal içerik, tarihsel aktüelite ve politik sorumluluk amaçlarını nasıl ele aldığına dair kuramsal bir inceleme yapmaktır. Komedi filmleri dönemin sorunlarını anlatabilecek ciddiyet midir yoksa sosyal politik gündemi yok mu saymıştır? Komedi filmlerinin özelliklerini incelerken, kadın temsillerinin anlatımı oluşturmadaki rolüne ayrıca yer verilmiştir. Bu çalışma detaylı film analizleri ile 1946- 1952 yılları arasında yapılmış üç filme dikkat çekmetedir. Bunlar; Renato Castellani?nin Due soldi di speranza (1952), Luigi Zampa?nın Vivere in pace (1946), ve Luciano Emmer?in Una domenica d?agosto (1950) isimli filmleridir. Bu filmlerde komik durumların nasıl oluşturulduğu, hangi işaretlerin bize komedinin varlığını farketmemizi sağladığı sorularına cevap bulunmaya çalışılmıştır. Kadın temsilleri incelemesinde, inceleme ve yorumlama metodu olarak Feminist Film Teorisi kullanılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe main purpose of this thesis is to provide a theoretical investigation into how comedy films in post- World War II Italian cinema handled neorealism?s social content, historical actuality, and political commitment. Are comedy films serious enough to depict the pressing problems of the time or do they simply ignore the socialist political agenda? When discussing the characteristics of comedy films, I draw specifically on female representations? role in the constructions of narration. Through detailed film analyses, the project highlights three films made between 1946 and 1952: Renato Castellani?s Due soldi di speranza (1952), Luigi Zampa?s Vivere in pace (1946), and Luciano Emmer?s Una domenica d?agosto (1950). This study aims to illustrate how the comic mode is created, by which signs we recognize that we are in the presence of a comic work. For the representation of female characters, feminist film theory serves as the basis of the chosen theorization and the method of text interpretation.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıen_US
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.subjectİletişim Bilimlerien_US
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.subjectFeminist Eleştiri Kuramıen_US
dc.subjectFeminist Criticism Theoryen_US
dc.subjectFeminizmen_US
dc.subjectFeminismen_US
dc.subjectFilmen_US
dc.subjectFilmen_US
dc.subjectFilm yapımcılığıen_US
dc.subjectFilm productionen_US
dc.subjectKadınlaren_US
dc.subjectWomenen_US
dc.subjectKomedien_US
dc.subjectComedyen_US
dc.subjectSinemaen_US
dc.subjectCinemaen_US
dc.subjectYeni gerçekçiliken_US
dc.subjectNeorealismen_US
dc.titleComedy and women in neorealist cinemaen_US
dc.title.alternativeYeni gerçekçi sinemada komedi ve kadınen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentİEÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Medya Ve İletişim Çalışmaları Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage109en_US
dc.institutionauthorBalaban, Betül-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid333337en_US
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1en-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
3980-333337.pdf1.03 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

110
checked on Nov 18, 2024

Download(s)

46
checked on Nov 18, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.