Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/20.500.14365/651
Title: | Comedy and women in neorealist cinema | Other Titles: | Yeni gerçekçi sinemada komedi ve kadın | Authors: | Balaban, Betül | Advisors: | Erdoğan, Nezih | Keywords: | Sahne ve Görüntü Sanatları Performing and Visual Arts İletişim Bilimleri Communication Sciences Feminist Eleştiri Kuramı Feminist Criticism Theory Feminizm Feminism Film Film Film yapımcılığı Film production Kadınlar Women Komedi Comedy Sinema Cinema Yeni gerçekçilik Neorealism |
Publisher: | İzmir Ekonomi Üniversitesi | Abstract: | Bu çalışmanın ana amacı, İkinci Dünya Savaşı sonrası İtalyan sinemasında komedi filmlerinin, Yeni Gerçekçiliğin sosyal içerik, tarihsel aktüelite ve politik sorumluluk amaçlarını nasıl ele aldığına dair kuramsal bir inceleme yapmaktır. Komedi filmleri dönemin sorunlarını anlatabilecek ciddiyet midir yoksa sosyal politik gündemi yok mu saymıştır? Komedi filmlerinin özelliklerini incelerken, kadın temsillerinin anlatımı oluşturmadaki rolüne ayrıca yer verilmiştir. Bu çalışma detaylı film analizleri ile 1946- 1952 yılları arasında yapılmış üç filme dikkat çekmetedir. Bunlar; Renato Castellani?nin Due soldi di speranza (1952), Luigi Zampa?nın Vivere in pace (1946), ve Luciano Emmer?in Una domenica d?agosto (1950) isimli filmleridir. Bu filmlerde komik durumların nasıl oluşturulduğu, hangi işaretlerin bize komedinin varlığını farketmemizi sağladığı sorularına cevap bulunmaya çalışılmıştır. Kadın temsilleri incelemesinde, inceleme ve yorumlama metodu olarak Feminist Film Teorisi kullanılmıştır. The main purpose of this thesis is to provide a theoretical investigation into how comedy films in post- World War II Italian cinema handled neorealism?s social content, historical actuality, and political commitment. Are comedy films serious enough to depict the pressing problems of the time or do they simply ignore the socialist political agenda? When discussing the characteristics of comedy films, I draw specifically on female representations? role in the constructions of narration. Through detailed film analyses, the project highlights three films made between 1946 and 1952: Renato Castellani?s Due soldi di speranza (1952), Luigi Zampa?s Vivere in pace (1946), and Luciano Emmer?s Una domenica d?agosto (1950). This study aims to illustrate how the comic mode is created, by which signs we recognize that we are in the presence of a comic work. For the representation of female characters, feminist film theory serves as the basis of the chosen theorization and the method of text interpretation. |
URI: | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=vVNzTGHHhjH-u3WMToxQ-iu5iUnbCQSsnxVmTqanEb0bEiiWH_JTRp5XVjalw6Dw https://hdl.handle.net/20.500.14365/651 |
Appears in Collections: | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
3980-333337.pdf | 1.03 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
110
checked on Nov 18, 2024
Download(s)
46
checked on Nov 18, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.