Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/676
Title: Innocence, privacy and deprivation in Nuri Bilge Ceylan's rural films
Other Titles: Masumiyet, mahrumiyet, mahremiyet: Nuri Bilge Ceylan'nın taşra filmleri
Authors: Karadayı, Ceren
Advisors: Akan, Aysun
Keywords: Taşra
Nuri Bilge Ceylan'nın taşra filmleri
Modernleşme
TürkiyE
Rural
Nuri Bilge Ceylan's rural films
Modernisation
Turkey
Radyo-Televizyon
Radio and Television
Sahne ve Görüntü Sanatları
Performing and Visual Arts
Ceylan
Nuri Bilge
Ceylan
Nuri Bilge
Film
Film
Masumiyet
Innocence
Sinema
Cinema
Taşra
Provinces
Türk sineması
Turkish cinema
Publisher: İzmir Ekonomi Üniversitesi
Abstract: Bu çalışma, Nuri Bilge Ceylan'nın filmlerindeki taşra kavramını incelemektedir. Altı tane film seçtim. Bunlar Kasaba, Mayıs Sıkıntısı, Uzak, Kış Uykusu, Anadolu'da Bir Zamanlar ve Ahlat Ağacı filmleridir. Melih Pekdemir'in "Taşranın Taşı Toprağı Altında Ne Var?" adlı makalesi, yoksunluk, mahremiyet ve masumiyet sözcükleriyle taşra kavramını incelemektedir. Araştırmada makalenin tartışma şeklinden ilham aldım, bu yüzden filmleri ve taşra konseptini araştırmadaki kavramlar üzerinden inceledim. Araştırmadaki kavramlar (masumiyet, mahrumiyet ve mahremiyet) taşra kavramını tartışabilmek için bir araçtır. Tezin ilk bölümünde, taşra ve Ceylan sinemasını taşra kavramı üzerinden inceledim. Araştırmanın ikinci bölümünde modernleşmeyi farklı bakış açılarıyla tartıştım. Üçüncü bölüm, filmleri değerlendirdiğim yoksunluk, masumiyet ve mahremiyet kavramlarıyla ile ilgilidir. Dördüncü bölümde seçilen filmleri eleştirdim. Son bölüm, taşra ve modernleşme kavramını filmler bağlamında tartışığım sonuç bölümüdür.
This thesis analyzes the concept of rural in Nuri Bilge Ceylan's films. I chose six films. These are The Small Town, Clouds of May, Distant, Winter Sleep, Once Upon A Time in Anatolia and Wild Pear Tree. Melih Pekdemir's article "Taşranın Taşı Toprağı Altında Ne Var ?" (What is under the soil and rock of the rural?) highlights the concept of rural through the notions of deprivation, privacy, and innocence. I am inspired by the way the article discusses these concepts, so I use these concepts to examine the films and the concept of rural in the research. In the first part of the thesis, I examine the concept of rural followed by Ceylan's cinema through the concept of rural. I discuss the modernization from a different point of view in the second part of the research. The third part is about the notions of deprivation, innocent and privacy, which I evaluate through the film critics. I criticize the chosen films in the fourth part. The last part is the conclusion and discussion in view of the concept of rural, modernization and the films.
URI: https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=FgmkGchPKo23qQqBeqzVZokN6gz3JFgwh1GT7QgsrYReBI1SlX3oH9jk5c7a2VEV
https://hdl.handle.net/20.500.14365/676
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
676.pdf1.92 MBAdobe PDFView/Open
676.pdf1.92 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

130
checked on Nov 18, 2024

Download(s)

24
checked on Nov 18, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.