Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/719
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorİnceoğlu, Deniz Hasırcı-
dc.contributor.authorMerter, Sevi-
dc.date.accessioned2023-06-16T12:39:06Z-
dc.date.available2023-06-16T12:39:06Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=sY7m19PfcL6F1NUw-cr80KI9esyRcATDKUG7jE7Y5Sjb4WHUK-0VMPLc59io7IQ9-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/719-
dc.description.abstractBu tez, otizmli çocuklara tasarım sürecinde merkezi bir rol vererek ve bu bozukluktan etkilenen öğretmen ve ebeveynlerin de süreçte söz sahibi olmalarını sağlayarak, otizmli çocukların katılımcı ürün tasarım süreçlerine dahil edilme yollarını keşfetmeyi amaçlamaktadır. Otizmli çocukların, bu bozukluklarından kaynaklanan etkileşim, iletişim, duyu işleme ve öğrenme gibi becerilerinde bozulmalar olması dolayısıyla, otizmin doğasını, bu çocukların kendi sosyal ve materyal çevreleri ile etkileşimleri ve günlük yaşamlarında karşılaştıkları problemleri anlamak tasarım süreci için büyük önem taşımaktadır. Bu düşünceden hareket ile, sekiz endüstriyel tasarım öğrencisi, sekiz otizmli çocuk, yedi veli ve yedi öğretmen ile İzmir'de yer alan Güzelbahçe Özel Eğitim, Uygulama ve İş Eğitim Merkezi'nde bir durum çalışması gerçekleştirilmiştir. Geleneksel trambolin tasarımının sağladığı faydalar ışığında yeniden değerlendirilmesini hedefleyen tasarım konusunun davranışsal ve eylemsel örüntüler ve harekete dayandığı göz önünde bulundurularak, gözlem, görüşme ve anket uygulaması yapılmış, ortak toplantılar ve tartışma toplantıları gerçekleştirilmiştir. Durum çalışması sayesinde, otizmli çocuklarla tasarımcı süreç gerçekleştirilmesi, katılımcıların rolleri, aralarındaki etkileşim ve iletişim, katılımcı tasarıma karşı tavır ve ilgileri ve tasarım süreci ile fikirlerinin otizmli çocuklar için potansiyel faydalarına dair bulgular elde edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThis thesis aims to explore the ways of involving children with autism in participatory product design processes by giving them a central role and a voice to their teachers and parents, who are also affected by the disorder, in the design process. Since children with autism have impaired skills, such as interaction, communication, sensory processing, and learning, caused by the disorder, understanding the nature of autism and how these children interact with their social and material surroundings as well as the problems they struggle with in their daily lives is of great importance in the design process. Considering this, a case study was conducted with eight industrial design students, eight children with autism, seven parents, and seven teachers at Güzelbahçe Special Education, Application, and Vocational Training Center, in İzmir, Turkey. Regarding that the design task, which was to reconsider the conventional trampoline design with respect to the benefits it provides, was based on the patterns of behaviors, actions, and movement, observations, interviews, and questionnaires were applied as well as holding collaborative meetings and discussion meetings. Through the case study, several findings on conducting a participatory process with children with autism, the roles of the participants, interaction and communication among them, their attitude towards and interest in the participatory design, and the potential benefits of the design process and ideas for the children with autism were obtained.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectkatılımcı tasarımen_US
dc.subjectotizmli çocuklaren_US
dc.subjectürün tasarımıen_US
dc.subjectparticipatory designen_US
dc.subjectchildren with autismen_US
dc.subjectproduct designen_US
dc.subjectEndüstri Ürünleri Tasarımıen_US
dc.subjectIndustrial Designen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectKatılmalı eğitimen_US
dc.subjectAttendance trainingen_US
dc.subjectOtistik bozukluklaren_US
dc.subjectAutistic disorderen_US
dc.subjectTasarımen_US
dc.subjectDesignen_US
dc.subjectZihinsel engelli çocuklaren_US
dc.subjectMentally retarded childrenen_US
dc.subjectZihinsel engellileren_US
dc.subjectMentally retardationen_US
dc.subjectÖzel eğitimen_US
dc.subjectSpecial educationen_US
dc.subjectÜrün tasarımıen_US
dc.subjectProduct designen_US
dc.titleA participatory product design process with children with autism spectrum disorder [Master Thesis]en_US
dc.title.alternativeOtizm spektrum bozukluğu olan çocuklar ile katılımcı ürün tasarımı süreci [Master Thesis]en_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentİEÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Tasarım Çalışmaları Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage155en_US
dc.institutionauthorMerter, Sevi-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid381918en_US
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1en-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
719.pdf7.75 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

80
checked on Nov 18, 2024

Download(s)

24
checked on Nov 18, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.