Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/20.500.14365/722
Title: | The analysis of living spaces used in sci-fi movies: The case of Joseph Kosinski | Other Titles: | Bilimkurgu filmlerinde kullanılan yaşam alanlarının analizi: Joseph Kosinski örneği | Authors: | Bekmezci, Cansu | Advisors: | Dural, Tuğyan | Keywords: | bilim kurgu sineması Joseph Kosinski yaşam alanı kavramı geleceğin mekân tasarımı geleceğin yaşam alanları mevcut mekân sanal mekân ev konut sci-fi cinema Joseph Kosinski concept of living space design future space future living spaces existing space virtual space home house Mimarlık Architecture Sahne ve Görüntü Sanatları Performing and Visual Arts İç Mimari ve Dekorasyon Interior Design and Decoration Bilim-kurgu Science-fiction Film Film Kosinski Joseph Kosinski Joseph Mekan kullanımı Space usage Mekan tasarımı Space design Mimari tasarım Architectural design Tasarım Design Yaşam alanları Living spaces |
Publisher: | İzmir Ekonomi Üniversitesi | Abstract: | Sinema tarihinin başlangıcından itibaren mekân, senaryoyu görselleştirmek için önemli bir temsil aracı olmuştur, bu yüzden mimarlık ve sinema arasında özel bir etkileşim süregelmiştir. Bilim kurgu sineması mimarlık ve sinema arasındaki ilişkinin en üst noktaya ulaştığı bir türdür. Bilim kurgu sineması geleceğe ait olan mekân tasarımlarını bugünün mimarisinden esinlenerek oluşturur. Aynı zamanda mimarlık disiplininin geleceğe yönelik mekân tasarımı arayışı cevaplarını, bilim kurgu sinemasının sunduğu geleceğe yönelik mekânsal öngörülerde bulabilir. Bu noktadan yola çıkarak bu çalışma, 21. Yüzyıl'a ait bilim kurgu sinemasının kullandığı mekânlar üzerinden, bilim kurgu sinemasının geleceğe yönelik mekân tasarımına katkılarını araştırmayı amaçlamıştır. Tezin amacı doğrultusunda literatür ve bilim kurgu türünde film araştırması yapılmıştır. Tezin kapsamı doğrultusunda mimar ve yönetmen olan Joseph Kosinski'nin "Tron: Legacy" (2010) ve "Oblivion" (2013) filmleri seçilmiştir. Filmlerin senaryolarına göre Joseph Kosinski tarafından tasarlanıp oluşturulan ve temsil edilen, geleceğin 'sanal' ve 'mevcut' yaşam alanlarını anlamak ve değerlendirmek için seçilen iki Joseph Kosinski filmi mimarlık disiplini ile oluşturulan kavramsal çerçeve aracılığıyla incelenir. Buna ek olarak, kullanıcı ve yaşam alanı arasındaki ilişki değerlendirilerek 'sanal' ve 'mevcut' yaşam alanlarına ait 'ev' ve 'konut' anlamlarının analizi yapılır. Çalışmanın sonucu olarak, seçilen iki Joseph Kosinski filminde temsil edilen 'sanal' ve 'mevcut' alanların değerlendirilmesi üzerinden bilim kurgu sinemasının mimarlık disiplinine ve geleceğin mekân tasarımına katkıları saptanmış ve değerlendirilmiştir. Since the beginning of the cinema history, space has been the most important representing instrument of scenario. Therefore, architecture and cinema influence each other. In Sci-Fi cinema, the relation of Sci-Fi cinema and architecture is at the forefront. Sci-Fi cinema designs the future space by being inspired from today's architecture. In addition to this, architecture discipline can find the answers of the searching about future space design in the spatial predictions for future represented by Sci-Fi cinema. From this point of view, this study aimed to search the contribution of Sci-Fi cinema to future space design through spaces used in 21st century Sci-Fi cinema. In the direction of thesis' aim, firstly the searches of literature and the Sci-Fi movies were made. In the direction of thesis' scope, the movies of "Tron: Legacy" (2010) and "Oblivion" (2013) belonged to Joseph Kosinski who is an architect and a director were selected. Selected two Joseph Kosinski movies were studied through the conceptual frame formed by architecture discipline to understand and analyze the notions of 'virtual' and 'existing' living spaces which are designed and formed by Joseph Kosinski according to the scenarios. In addition, the meanings of 'home' and 'house' belonged to 'virtual' and 'existing' living spaces were analyzed through evaluating the relations between user and living space. As a result of the study, the contribution of Sci-Fi cinema to architecture discipline and future space design was determined and evaluated through analyzing of 'virtual' and 'existing' living space represented in Joseph Kosinski's movies. |
URI: | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=7lOJX8w_8PRQU1mSHU6-jkv4zYy9ni82Pttn9klo024I6rxBVG97m2CHuxkyfy1Q https://hdl.handle.net/20.500.14365/722 |
Appears in Collections: | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu |
Show full item record
CORE Recommender
Page view(s)
196
checked on Nov 18, 2024
Download(s)
174
checked on Nov 18, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.