Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/4282
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKayacan, Yasin Sinan-
dc.contributor.authorParıltı, Yiğit Can-
dc.contributor.authorKünan, Mert-
dc.contributor.authorŞahin, Mehmet-
dc.contributor.authorDiriker, Yeşim Ebru-
dc.contributor.authorAltıntaş, Özge-
dc.contributor.authorAlankuş, Gazihan-
dc.date.accessioned2023-06-16T17:51:39Z-
dc.date.available2023-06-16T17:51:39Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/617552-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/4282-
dc.description.abstractTeknolojinin sözlü çeviride ve sözlü çeviri eğitiminde kullanılması giderek yaygınlaşan bir uygulama haline gelmiş ve her iki sürece olumlu katkılar sunmuştur. Üç boyutlu sanal dünyalar gerçeğe yakın öğrenme ve uygulama ortamı yaratarak mevcut uygulamaları zenginleştirme ve geliştirme imkânı sunmaktadır. İngilizce-Türkçe sözlü çeviri eğitiminde eğitmen-öğrenci etkileşimini koruyarak bağımsız çalışmayı mümkün kılmak, Türkçe eğitim materyallerinin sayısını artıracak bir bütünce oluşturmak, uzaktan çeviri eğitimini sağlamak ve öğrenciler için ilgi çekici ve yenilikçi bir öğrenme ortamı sunmak amacıyla yola çıkan TÜBİTAK destekli Sanal Dünyalarda Sözlü Çeviri ve Sözlü Çeviri Eğitimi Projesi Türkiye bağlamında büyük bir boşluğu doldurmuştur. Popüler bir üç boyutlu sanal dünya olan Second Life’ın proje amaçları doğrultusunda değiştirilen kullanıcı sürümü ile birlikte çalışan ÇEV-VİR App geliştirilerek yaratılan öğrenme ve uygulama ortamında (bundan sonra ÇEVVİR olarak anılacaktır) öğrenciler çeviri türü (ardıl, eşzamanlı, yazılı metinden sözlü çeviri), konu başlığı, zorluk derecesi gibi farklı kıstaslara göre bağımsız olarak çeviri alıştırmaları yaptılar ve profesyonel çevirmenler bu ortamda bizzat uygulama yaptılar. Her iki grup deneyimlerinden yola çıkarak oluşturulan bu yeni sistemi değerlendirdiler. Öğrencilerin ve profesyonel çevirmenlerin anket sorularına verdikleri cevaplar, öğrencilerin ÇEV-VİR ve klasik laboratuvar ortamındaki performansları ve sözlü çeviri dersi veren akademisyenlerin görüşleri analiz edilmiştir. Analizlerden elde edilen bulgulara göre sözlü çeviri eğitiminde üç boyutlu sanal dünyaların kullanılması hem çeviri öğrencileri hem de profesyonel çevirmenler tarafından olumlu bir katkı olarak karşılanmıştır. Yeni öğrenme ortamının kendi kendine öğrenmeyi kolaylaştırdığı ve Türkçe materyal eksikliğini tamamladığı, çevirmenlerin mesleki gelişimi için bir araç olarak görülebileceği, öğrencilere geri bildirim sağlayabilme özelliğinin bu tür bir aracı sözlü çeviri derslerine de entegre edilmesine olanak tanıdığı analizlerden çıkan genel sonuçlar arasındadır. Proje, bu tür bir öğrenme ve uygulama ortamının hazırlanması için gerekli eğitim bilimsel ve teknik altyapının özellikleri hakkında bir yol gösterici çalışma olarak başarıyla sonuçlanmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectçeviribilimen_US
dc.subjectsözlü çeviri eğitimien_US
dc.subjectteknolojien_US
dc.subjectsanal dünyalaren_US
dc.subjectSözlü çevirien_US
dc.titleSanal Dünyalarda Sözlü Çeviri ve Sözlü Çeviri Eğitimien_US
dc.typeProjecten_US
dc.departmentİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage1en_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.identifier.trdizinid617552en_US
dc.identifier.scopusqualityN/A-
dc.identifier.wosqualityN/A-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeProject-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
crisitem.author.dept05.11. Mechatronics Engineering-
Appears in Collections:TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
3329.pdf1.35 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

106
checked on Sep 30, 2024

Download(s)

80
checked on Sep 30, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.