Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14365/745
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÖzcan, Ahmet Can-
dc.contributor.authorDalçam, Tuna-
dc.date.accessioned2023-06-16T12:39:12Z-
dc.date.available2023-06-16T12:39:12Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=gyLHMouPes-CvnhRcjQsKZ3dj4CDsHDuAGgrYRu1DwaQ5sww6aVXfdvvDWeDQ6XP-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14365/745-
dc.description.abstractOtomotiv endüstrisinde, tarih boyunca, ürünlerin fiziksel özellikleri, markanın kişiliğini hem dolaylı hem de direk olarak tanımlayagelmiştir. Son yıllarda gelişen, marka ve tasarım konseptlerinin bir bütün olarak ele alınması ile, bazı markalar diğerlerine göre daha başarılı olmuşlardır. Bununla birlikte, otomobil tasarımı, marka kimliğinin ürünün fiziksel öğeleriyle yansıtılması açısından, tasarım dünyasında güçlü bir konuma sahiptir. Bu koşullar göz önüne alınarak, çalışma, otomobil tasarımında görsel kimlik ve tasarım dili arasındaki ilişkiye odaklanmaktadır. Çalışmaya destek olması açısından üreticilerin, hem birbirinden farklı, aynı zamanda da birbirine benzeyen, tasarım yaklaşımları incelenmiştir. İncelemeyi takiben, Volkswagen Markası'nın Görsel Marka Kimliği'ne olan yaklaşımı, güncel ürün gamının tasarım dili ve bunun VW grubundaki diğer markalar ile olan ilişkisi incelenmiştir.en_US
dc.description.abstractThroughout the history of the automobile industry, physical characteristics of the very products have signified brand identity, both explicitly and implicitly. With even more comprehension of brand and design as a whole in recent decades, some brands have been inclined to success than the others. In addition, automotive design is one of the strongest fields in design that the reflection of a brand relies on physical attributes of a product. Given the circumstances, this study mainly focuses on the brand identity in the automotive industry and its correlation with design characteristics. Distinctive, yet similar design approaches of the manufacturers have been analysed to support the executed research. Finally, Volkswagen Brand is discussed in further detail in terms of Visual Brand Identity creation; including the current product portfolio's design language, and also its correlation with other Volkswagen Auto Group brands.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherİzmir Ekonomi Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEndüstri Ürünleri Tasarımıen_US
dc.subjectIndustrial Designen_US
dc.subjectGörsel kimliken_US
dc.subjectVisual identityen_US
dc.subjectGörsel tasarımen_US
dc.subjectVisual designen_US
dc.subjectMarkaen_US
dc.subjectBranden_US
dc.subjectMarka kimliğien_US
dc.subjectBrabd identityen_US
dc.subjectMarka kişiliğien_US
dc.subjectBrand personalityen_US
dc.subjectOtomotiven_US
dc.subjectAutomotiveen_US
dc.subjectOtomotiv endüstrisien_US
dc.subjectAutomotive industryen_US
dc.subjectTasarımen_US
dc.subjectDesignen_US
dc.titleCreating visual brand identity in automotive design: A case study on VW modelsen_US
dc.title.alternativeOtomotiv tasarımında görsel marka kimliği: VW modelleri üzerine bir çalışmaen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentİEÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Tasarım Çalışmaları Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage258en_US
dc.institutionauthorDalçam, Tuna-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid367943en_US
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.languageiso639-1en-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
745.pdf19.77 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

62
checked on Aug 19, 2024

Download(s)

14
checked on Aug 19, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.