Skip navigation
GCRIS
  • Home
  • Research Outputs
  • Researchers
  • Organizations
  • Projects
  • Reports
  • Awards
  • Equipments
  • Explore by
    • Research Outputs
    • Researchers
    • Organizations
    • Projects
  • Sign on to:
    • My GCRIS Repository
    • Receive email
      updates
    • Edit Account details
Network Lab Bibliometrics Email Alert
 Claim profile

  • Profile
  • Indicators
  • Other

Profile

Picture
Nesrin_Erturk.png picture
Full Name
Oruç Ertürk, Nesrin
Variants
Oruc Erturk, Nesrin
Ertürk, Nesrin Oruç
Erturk, Nesrin Oruc
Oruc, Nesrin
Ertürk N.O.
 
Main Affiliation
13.08. Undergraduate English Coordinator
 
Email
nesrin.oruc@ieu.edu.tr
 
Link to YOK Profile
YÖK Profile
ORCID
0000-0003-1324-8796
Link to Google Profile
Google Scholar Profile
Scopus Author ID
36544225800
Researcher ID
GBL-4578-2022
 
Biography
2008 yılından itibaren İzmir Ekonomi Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu’nda çalışmakta olan Nesrin Oruç Ertürk, 2007 yılında Anadolu Üniversitesi’nde, İngiliz Dili Öğretimi alanında doktorasını tamamlamış ve 2014 yılında Doç. Dr. 2019 yılında da Prof. Dr. olarak atanmıştır. 2011-2015 yılları arasında YDYO Lisans İngilizce Koordinatörü olarak görev yapmıştır. 2003-2004 yılları arasında Fulbright bursiyeri olarak New York Devlet Üniversitesi’nde Dil Öğretim Asistanı olarak görev alan Oruç Ertürk, 2005-2008 yıllarında Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, İngilizce Öğretmenliği bölümünde çalışmıştır. Halen İzmir Ekonomi Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi (EKOSEM) müdürü olarak çalışmaktadır ve Türkiye Sürekli Eğitim Merkezleri Konseyi Yönetim Kurulu üyesidir. Maryland Üniversitesi’nde yarı zamanlı profesör olarak uzaktan eğitimler vermeye devam eden Nesrin Oruç Ertürk, WebTycho Uzaktan Öğretim (2009), TESOL Online Profesyonel Gelişim Programı “Uzaktan Eğitimin Temelleri” ve “İleri Uzaktan Eğitim” (2001) sertifikalarına sahiptir. Oruç Ertürk, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi Akademik Delegesi (2008), Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi Editör Kurulu Üyesi (2010), ve İngilizcenin İkinci yada Yabancı Dil Olarak Öğretilmesi Dergisi Editör Kurulu Üyesi (2011) olarak görev almaya devam etmektedir. Ulusal ve Uluslararası dergilerde birçok makalesi yayınlanmış bulunan Oruç Ertürk’ün, yine ulusal ve uluslararası yayınevleri tarafından basılan bazı kitapları bulunmakta ve birçok konferansa konuşmacı olarak katılmaktadır.
****************************************************************************************************************************************
Working at Izmir University of Economics, School of Foreign Languages since 2008, Nesrin Oruç Ertürk has earned her PhD degree from Anadolu University in 2007, assigned as an Assoc. Prof. Dr. in 2014 and appointed as Prof. Dr. in 2019. She has worked as the Undergraduate English Program Coordinator between 2011 and 2015. In 2003, she got a one-year Fulbright Scholarship to work as a Foreign Language Teaching Assistant at the State University of New York (SUNY), at Binghamton, New York, USA. Between 2005 and 2008 she worked at Dokuz Eylül University, Buca Faculty of Education, English Language Teaching Department. Since 2015, she has been assigned as the director of the EKOSEM (İzmir University of Economics, Continuing Education Center) and is a member of the Executive Board of TUSEM (Türkiye Sürekli Eğitim Merkezleri Konseyi). Teaching as an adjunct Professor for University of Maryland since 2008, Prof. Oruç Ertürk has taught many hybrid and live stream classes. She has certificates from University of Maryland University College on WebTycho Online Teaching (2009), TESOL Online Professional Development Program “The Basics of Online Instruction” and “Advance Course of Online Teaching” (2001). She is among the Academic delegate of Turkish Educational Sciences Journal (2008), Member of Editorial Board of Journal of International Social Research (2010), and Member of Board of Reviewers of Teaching English as a Second or Foreign Language Journal (TESL-EJ) since 2011. She has articles published in both national and international journals and has attended numerous conferences.
Country
Turkey
Status
Current Staff
Loading... 5 0 20 0 false
Loading... 6 0 20 0 false

Publications
(Articles)

Author

  • 7 Ertürk, Nesrin Oruç
  • 2 Erturk, Nesrin Oruc
  • 1 Adele Gaia De Stefani
  • 1 Burçin Önder
  • 1 Gün, Bahar
  • 1 Kaygın, Hüseyin
  • 1 Köyalan, Aylin
  • 1 Mumford, Simon
  • 1 Oruc, Nesrin
  • 1 Ratkowska-Pasikowska, Justyna
  • . next >

Subject

  • 1 classroom management
  • 1 Concreteness
  • 1 Disruptive behavior
  • 1 EAP testing
  • 1 EAP vocabulary tests
  • 1 experienced teacher
  • 1 Focus on form
  • 1 Gender identity
  • 1 Inclusion
  • 1 inexperienced teacher
  • . next >

Date issued

  • 2 2020 - 2025
  • 8 2010 - 2019

Type

  • 10 Article

Fulltext

  • 10 With Fulltext


Results 1-10 of 10 (Search time: 0.007 seconds).

Issue DateTitleAuthor(s)
12024Ageless Wisdom: a Cross-Cultural Study on Enhancing Life Satisfaction Through Skills Promotion Among Older AdultsAdele Gaia De Stefani; Burçin Önder ; Kaygın, Hüseyin; Ulus, İhsan Çağatay; Ratkowska-Pasikowska, Justyna; Ertürk, Nesrin Oruç 
22020The Development and Construction of Teacher Professional Identity: a Case Study on Beliefs Towards TeachingErtürk, Nesrin Oruç 
32012Dictogloss: the Role of Reconstruction Tasks on NoticingErtürk, Nesrin Oruç 
42011Disruptive Behaviors: the Conception and Reaction of Instructors in Higher EducationOruc, Nesrin 
52013Effects of Visually Enhanced Input, Input Processing and Pushed Output on Grammar TeachingErtürk, Nesrin Oruç 
62014Öğrenci ve Öğretim Elemanlarının Lisans Akademik Amaçlı İngilizce Sınavları ile İlgili Geçerlilik ve Güvenirlik AlgılarıErtürk, Nesrin Oruç 
72018ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇOCUKLARA DİL ÖĞRETİMİ ALANINDA EĞİTİMİÇubukçu, Fatma Feryal; Köyalan, Aylin ; Ertürk, Nesrin Oruç 
82019Teaching To the 'other Comparative Perspectives of Netherlander and Turkish Teachers' Attitudes on Gender IdentityErturk, Nesrin Oruc 
92014Türk Öğretmenlerin Mesleki Gelişim Algılarının BelirlenmesiYürekli, Aynur ; Ertürk, Nesrin Oruç ; Gün, Bahar 
102017Understanding Test-takers' Perceptions of Difficulty in Eap Vocabulary Tests: the Role of Experiential FactorsErturk, Nesrin Oruc ; Mumford, Simon 

 

Claim Researcher Page

Check the encrypted string of this email, put the correct string in the box below and click "Go" to validate the email and claim this profile.

Emails: n e s r * * * * * * * @ * * * * * * u . t r

Go


Login via ORCID to claim this profile:


Contact via feedback form

If you want contact administrator site clicking the follow button 

Explore by

  • Publications
  • Researchers
  • Patents
  • Organizations
  • Projects
  • Journals


  • Events
  • Equipments
  • Awards
  • Reports
  • Language
  • Rights
  • Category

About

  • Contact
  • GCRIS
  • Research Ecosystems
  • Feedback
Feedback
Powered by Research Ecosystems
Login to GCRIS Dashboard